Zahlavi

Výzva NATO STO Women & Girls in Science 2025

18. 02. 2025

Organizace NATO pro vědu a technologie (STO) oznamuje druhý ročník iniciativy NATO STO Women & Girls in Science (WGS25). Výzva WGS25, která byla vyhlášena u příležitosti Mezinárodního dne žen a dívek ve vědě, vyzývá mladé ženy a dívky, aby předložily výzkumné návrhy řešící naléhavé výzvy v oblasti obranného výzkumu.

Cílem této výzvy je inspirovat mladé ženy ke studiu v oblasti vědy, techniky, inženýrství a matematiky (STEM).

Výzva k předkládání návrhů je otevřena do 11. března 2025 do 23:59 na internetových stránkách WGS25  a musí být vyplněna v angličtině. Žadatelka musí být žena nebo dívka ve věku od 18 do 35 let ze spojenecké země NATO.

NATO STO - Organizace NATO pro vědu a technologie (STO) je centrem NATO pro společný výzkum pro obranné účely. Více informací viz: NATO STO

Foto: NATO STO

Vědy o Zemi

Vědecká pracoviště

Výzkum ve vědách o Zemi je soustředěn na dvě hlavní oblasti: globálně kontinentální fyzikální a geologické problémy složení, struktury a vývoje zemského tělesa, včetně jeho plynného obalu, a lokálně regionální vlastnosti vnitřní struktury území České republiky, jež představuje unikátní geologickou formaci v Evropě. Historie českých a moravských geologických jednotek, oscilace klimatu a environmentální proměny v nedávné geologické minulosti jsou předmětem rostoucího zájmu, stejně tak jako paleomagnetismus, paleontologie a procesy v horninovém prostředí vyvolané lidskou činností. Studují se příčiny indukovaných seismických vln, je mapována kontaminace půdy a sedimentů, jsou vyhledávány a vyšetřovány lokality vhodné jako případná úložiště radioaktivních odpadů. Přechodové a horní vrstvy atmosféry jakož i bližší okolí Země jsou zkoumány především z globálního hlediska fyziky jejího plynného obalu, zatímco klimatické předpovědi a studium dlouhodobých změn atmosférické cirkulace jsou omezeny převážně na oblast střední Evropy. Sekce zahrnuje 6 ústavů s přibližně 480 zaměstnanci, z nichž je asi 320 vědeckých pracovníků s vysokoškolským vzděláním.

Všechny výzkumné sekce