Zahlavi

Výzva EASAC na nominaci peer reviewera

16. 01. 2025

Mezinárodní organizace EASAC zveřejnila výzvu na pozici peer reviewera pro nově připravovanou zprávu na téma "Meat Alternatives".

EASAC hledá experty s odbornými znalostmi v oblasti environmentálních, zdravotních, technologických, společenských a regulačních aspektů týkajících se alternativ masa. Podrobnosti o projektu a informace o požadovaných odborných znalostech peer reviewera naleznete v přiloženém pdf dokumentu.  Návrh zprávy určený k odborné recenzi by měl být k dispozici do konce února 2025. Termín pro zaslání finální recenze je stanoven na konec března 2025. 

Pro více informací týkajících se výzvy i požadovaných dokumentů k nominaci (CV, doporučení ředitele/ředitelky ústavu) kontaktujte prosím sekretariát Vašeho ústavu. Interní deadline pro nominaci je 31. leden 2025.

Foto: Pixabay

Vědy o Zemi

Vědecká pracoviště

Výzkum ve vědách o Zemi je soustředěn na dvě hlavní oblasti: globálně kontinentální fyzikální a geologické problémy složení, struktury a vývoje zemského tělesa, včetně jeho plynného obalu, a lokálně regionální vlastnosti vnitřní struktury území České republiky, jež představuje unikátní geologickou formaci v Evropě. Historie českých a moravských geologických jednotek, oscilace klimatu a environmentální proměny v nedávné geologické minulosti jsou předmětem rostoucího zájmu, stejně tak jako paleomagnetismus, paleontologie a procesy v horninovém prostředí vyvolané lidskou činností. Studují se příčiny indukovaných seismických vln, je mapována kontaminace půdy a sedimentů, jsou vyhledávány a vyšetřovány lokality vhodné jako případná úložiště radioaktivních odpadů. Přechodové a horní vrstvy atmosféry jakož i bližší okolí Země jsou zkoumány především z globálního hlediska fyziky jejího plynného obalu, zatímco klimatické předpovědi a studium dlouhodobých změn atmosférické cirkulace jsou omezeny převážně na oblast střední Evropy. Sekce zahrnuje 6 ústavů s přibližně 480 zaměstnanci, z nichž je asi 320 vědeckých pracovníků s vysokoškolským vzděláním.

Všechny výzkumné sekce