
Výběrová řízení
Orientální ústav AV ČR, v. v. i. vyhlašuje v souladu se zákonem č. 283/1992 Sb. o Akademii věd České republiky, ve znění zákona č. 420/2005 Sb. a Stanov AV ČR výběrové řízení na pozici Vedoucí knihovník/knihovnice pro technické služby.
Orientální ústav AV ČR, v. v. i. (OÚ) vyhlašuje výběrové řízení na pozici Vedoucí knihovník/knihovnice pro technické služby.
Výše úvazku: 1,0
Místo pracoviště: Pod Vodárenskou věží 271/2, 182 00 Praha 8
Pracovně-právní vztah: pracovní poměr na plný úvazek
Pozice je dlouhodobá. První smlouva je na dobu určitou jeden rok s možností prodloužení.
Knihovna Orientálního ústavu Akademie věd České republiky (OÚ AVČR) je živým centrem pro studenty, pedagogy a vědecké a výzkumné pracovníky, kteří se zabývají bohatou kulturou a historií Asie a Blízkého východu. Knihovna, která obsahuje více než 250 000 svazků jedinečných materiálů ve více než 140 jazycích, nabízí jedinečné prostředí pro výzkum, objevy a spolupráci a slouží vědcům i veřejnosti.
Vedoucí knihovník/knihovnice pro technické služby v knihovně OÚ AVČR hraje klíčovou vedoucí roli při dohledu nad akvizicí, katalogizací, digitalizací a uchováváním knihovních materiálů. Tato pozice zahrnuje řízení týmu a zajištění efektivního fungování technických služeb podporujících poslání ústavu.
Pracovní náplň:
-
vedení a řízení týmu technických služeb, včetně akvizic, katalogizace, digitalizace, uchovávání a speciálních sbírek;
-
poskytování strategického poradenství, podpora spolupráce a optimalizace pracovních postupů pro efektivní a inovativní provoz;
-
dohled nad akvizicemi prostřednictvím supervize výběru a nákupu materiálů, zajištění souladu rozvoje sbírek s výzkumnými prioritami, rozpočtem a standardy kvality ústavu;
-
dohled nad katalogizací a správou metadat – aktivní účast, zajištění přesného a včasného zpracování materiálů, zlepšování vyhledatelnosti zdrojů, integrace periodik, klíčová rozhodnutí týkající se klasifikace a standardů metadat;
-
koordinace digitalizačních projektů a realizace strategie pro uchovávání zdrojů s cílem zlepšit přístup k fyzickým a digitálním sbírkám institutu a zajistit jejich ochranu;
-
spolupráce s ostatními knihovníky a pracovníky ústavu na zlepšování služeb;
-
podílení se na přípravě stěhování knihovny OÚ AVČR do centra Prahy v r. 2027;
-
další úkoly v souladu s potřebami knihovny a ústavu.
Co nabízíme?
-
různorodou a naplňující práci v akademickém prostředí;
-
další vzdělávání formou školení pro osobní i profesionální rozvoj;
-
příspěvek na stravování, 5 týdnů dovolené, možnost využít zaměstnanecké školky a škálu dalších benefitů AV ČR;
-
možnost flexibilní pracovní doby a po dohodě den práce z domova týdně dle možností knihovny;
-
hrubá mzda 36.000 - 40.000 Kč / měsíc pro plný úvazek dle kvalifikace a praxe
-
práce na hlavní pracovní poměr.
Co potřebujete mít vy:
-
vysokoškolské magisterské vzdělání v oboru knihovnictví a informační vědy nebo v příbuzném oboru;
-
bohaté zkušenosti s prací v technických službách, s odbornými znalostmi v oblasti akvizic, katalogizace a správy speciálních sbírek;
-
dobré komunikační schopnosti v češtině i angličtině pro efektivní práci v mezinárodním akademickém prostředí;
-
vynikající mezilidské dovednosti, schopnost spolupracovat s kolegy a efektivně vést, mentorovat a motivovat tým;
-
znalost platných standardů a práce s knihovním katalogem (zejména Aleph), databází a online informačních zdrojů;
-
velmi dobrá počítačová gramotnost (Office 365, internet), praktická uživatelská znalost nástrojů umělé inteligence;
-
výborné komunikační schopnosti v češtině i angličtině pro efektivní práci v mezinárodním akademickém prostředí (komunikace na pracovišti a s vědeckými pracovníky probíhá běžně v angličtině);
-
znalost některého asijského jazyka výhodou;
-
schopnost samostatného osvojování nových dovedností v digitálním prostředí;
-
schopnost samostatné i týmové práce;
-
ochota se dále vzdělávat a profesně rozvíjet.
Nástup: ihned nebo dle dohody
Nabídky se životopisem a motivačním dopisem zasílejte e-mailem na adresu: kudlikova@orient.cas.cz do 31. 8. 2025.
Vybraní uchazeči a uchazečky budou pozváni na osobní pohovor.
Uzávěrka přihlášek: 31. 08. 2025
Dovolujeme si Vás informovat, že zasláním odpovědi na inzerát poskytujete příslušnému správci své osobní údaje, a to za účelem realizace výběrového řízení a uzavření pracovní smlouvy nebo dohody (DPP, DPČ) ohledně Vámi vybrané pozice. Toto zpracování Vašich osobních údajů bude prováděno na právním základě splnění smlouvy dle 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Vaše osobní údaje budou zpracovávány pouze v nezbytném rozsahu a pouze po dobu trvání výběrového řízení na danou pozici. Zpracování Vašich osobních údajů bude dostatečně zabezpečeno, Vaše osobní údaje nebudou bez Vašeho souhlasu předávány třetím osobám. V souladu s příslušnými právními předpisy Vás informujeme, že máte právo (i) na přístup k osobním údajům, (ii) na opravu či doplnění nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, (iv) na omezení zpracování osobních údajů ve zvláštních případech, (v) na přenositelnost údajů, (vi) vznést námitku proti zpracování a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.