
Výběrová řízení
Středisko společných činností AV ČR, v. v. i. vyhlašuje výběrové řízení na pozici SPECIALISTA ŘÍZENÍ RIZIK VE VÝZKUMNÝCH INSTITUCÍCH - PROJEKT SAFIN.
Středisko společných činností AV ČR je veřejná výzkumná instituce zřízená Akademií věd ČR, jejímž hlavním posláním je poskytování strategické, metodické a infrastrukturní podpory ostatním výzkumným pracovištím AV ČR, napříč všemi vědními oblastmi.
V tuto chvíli hledáme nové spolupracovníky/spolupracovnice pro připravovaný projekt:
SAFIN – SAFe Science: ochrana INtegrity výzkumného prostředí, jehož cílem je posílit integritu výzkumného prostředí a zvýšit odolnost AV ČR vůči nelegitimnímu ovlivňování.
Plánovaná spolupráce – září 2025–leden 2029:
SPECIALISTA ŘÍZENÍ RIZIK VE VÝZKUMU
úvazek 0,8
Nový kolega/kolegyně bude zodpovídat za návrh metodiky řízení rizik spojených s nelegitimním ovlivňováním ve VaVaI, transferu znalostí a ochranu bezpečnostních zájmů v kontextu rozvoje Evropského výzkumného prostoru. Navrhovat systém due diligence pro partnery z rizikových zemí a pravidla mezinárodní spolupráce. Jeho činnost bude klíčová pro zajištění bezpečné mezinárodní vědecké spolupráce a posílení institucionální odolnosti.
Vaším úkolem bude:
Řízení rizik nelegitimního ovlivňování:
- Tvorba a implementace metodiky řízení rizik v SSČ,
- Návrh obecných postupů pro identifikaci, hodnocení a ošetření rizik ve výzkumných projektech,
- Školení cílových skupin a revize interních předpisů v oblasti rizik, informační a kybernetické bezpečnosti,
- Příprava nástrojů pro detekci, prevenci a zmírnění rizik ohrožujících institucionální odolnost,
- Definice rolí a odpovědností v rámci bezpečnosti výzkumu,
- Návrh postupů pro řešení bezpečnostních incidentů,
- Spolupráce na zapracování řízení rizik do dalších projektových výstupů.
Hodnocení rizik mezinárodní spolupráce:
- Metodický návrh systému pro hodnocení rizik v mezinárodní spolupráci,
- Tvorba pravidel a vnitřních předpisů pro rozhodování o vědecké spolupráci,
- Doporučení pro pořádání konferencí, zahraniční cesty a uzavírání smluv s rizikovými partnery,
- Analýza a zavádění nástrojů pro automatizované due diligence,
- Školení a e-learning pro zvýšení povědomí o institucionální odolnosti.
Co od Vás očekáváme:
- Řízení rizik – tvorba a implementace metodik pro identifikaci, hodnocení a ošetření rizik, včetně bezpečnostních incidentů.
- Bezpečnost výzkumu – definice rolí a odpovědností, návrh opatření zvyšujících institucionální odolnost.
- Školení a osvěta – vedení školení, tvorba e-learningu, revize vnitřních předpisů v oblasti bezpečnosti.
- Mezinárodní spolupráce – hodnocení rizik spojených se zahraničními partnery, návrh pravidel a due diligence nástrojů.
- Metodická činnost – návrh pravidel, doporučení a postupů pro bezpečnou vědeckou spolupráci a projektové výstupy.
Nabízíme:
- Pracovní smlouvu na úvazek 0,8
- Možnost podílet se na zajímavém projektu propojujícího ústavy AV,
- Přátelský tým a inspirativní pracovní prostředí ve vědeckém sektoru,
- Možnost profesního růstu a vzdělávání,
- Flexibilní pracovní dobu a možnost občasné práce na dálku.
Ozvěte se nám! Rádi vám projekt blíže představíme. Zašlete nám CV a stručný motivační dopis v češtině na ssc@teamio.cz nebo mancalova@ssc.cas.cz do 15. 6. 2025.
Lenka Mančalová
HR Specialista
Uzávěrka přihlášek: 15. 06. 2025
Dovolujeme si Vás informovat, že zasláním odpovědi na inzerát poskytujete příslušnému správci své osobní údaje, a to za účelem realizace výběrového řízení a uzavření pracovní smlouvy nebo dohody (DPP, DPČ) ohledně Vámi vybrané pozice. Toto zpracování Vašich osobních údajů bude prováděno na právním základě splnění smlouvy dle 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Vaše osobní údaje budou zpracovávány pouze v nezbytném rozsahu a pouze po dobu trvání výběrového řízení na danou pozici. Zpracování Vašich osobních údajů bude dostatečně zabezpečeno, Vaše osobní údaje nebudou bez Vašeho souhlasu předávány třetím osobám. V souladu s příslušnými právními předpisy Vás informujeme, že máte právo (i) na přístup k osobním údajům, (ii) na opravu či doplnění nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, (iv) na omezení zpracování osobních údajů ve zvláštních případech, (v) na přenositelnost údajů, (vi) vznést námitku proti zpracování a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.