Zahlavi

Akademie věd preventivně ruší vědecký festival Týden mozku

04. 03. 2020

Festival přednášek a workshopů pro rodiče s dětmi, studenty a širokou veřejnost, který se měl konat v budově Akademie věd ČR na Národní třídě v Praze ve dnech 16. až 22. března, se s ohledem na aktivní zdravotní prevenci ruší.

Budova Akademie věd ČR je od dnešního dne do odvolání pro veřejnost uzavřena, a to včetně studovny Knihovny AV ČR a Galerie Věda a umění. „Festival Týden mozku navštíví každoročně více než deset tisíc návštěvníků. Vzhledem k aktuální epidemiologické situaci jsme se rozhodli letošní ročník raději zrušit,“ uvedl místopředseda Akademie věd ČR Pavel Baran. „Omlouváme se velmi všem přednášejícím, účastníkům a těm, kteří se podíleli na přípravách,“ dodal Pavel Baran s tím, že témata, jimž se Týden mozku věnuje, zahrne Akademie věd ČR do dalších připravovaných popularizačních akcí.

Přečtěte si také

Chemické vědy

Vědecká pracoviště

Chemický výzkum navazuje na tradici vytvořenou významnými českými chemiky jako Rudolfem Brdičkou, Jaroslavem Heyrovským, Františkem Šormem či Ottou Wichterlem. V teoretické i experimentální fyzikální chemii je výzkum orientován na vybrané úseky chemické fyziky, elektrochemie a katalýzy. Anorganický výzkum je zaměřen na přípravu a charakterizaci nových sloučenin a materiálů. Výzkum v oblasti organické chemie a biochemie se soustřeďuje zejména na medicínu a biologii s cílem vytvořit nová potenciální léčiva a dále do ekologie. V oblasti makromolekulární chemie jde o přípravu a charakterizaci nových polymerů a polymerních materiálů, které lze využít v technice, v biomedicíně a ve výrobních, zejména separačních, technologiích. Analytická chemie rozvíjí separační analytické techniky, zejména kapilární mikrometod, a dále se zaměřuje na metody spektrální. Chemicko-inženýrský výzkum je orientován na vícefázové systémy, homo- a heterogenní katalýzu, termodynamiku a moderní separační metody. Sekce zahrnuje 6 ústavů s přibližně 1270 zaměstnanci, z nichž je asi 540 vědeckých pracovníků s vysokoškolským vzděláním.

Všechny výzkumné sekce